Imobiliarele au personalitate…
Al 2-lea factor care influențează cererea și oferta de imobiliară este Populația.
Într-o lume a opțiunilor, alege să ai tu pe prima cea mai bună opțiune!
Investește în proprietăți acolo unde sunt oameni!
Am stabilit deja că ai nevoie de o locuință stabilă, de o bază de angajare stabilă și în creștere, așa că este logic că ți-ai dori, de asemenea, să te afli într-o zonă în care
există o mulțime de oameni.
Oamenii sunt viitorii tăi clienți. Poate că acest lucru este un pic cam simplu pentru noul investitor care se gândește să profite de o “afacere excelentă” investind într-o
casă unifamilială la periferia orașului, eventual pe un drum fără asfalt.
În timp ce poate fi o proprietate minunată și chiar să pară o afacere excelentă, acest lucru nu are niciun sens dacă nu este nimeni prin preajmă pentru a o închiria.
Vei descoperi că, odată ce ți-ai stabilit piața și segmentul, cheia succesului tău se află în
proprietatea în sine, iar evaluarea este o funcție a operațiunilor sale: cât de bine funcționează acum și cât de bine va funcționa în viitor. Prin operațiuni, mă refer la cât de mult venit generează proprietatea, care sunt cheltuielile și care este profitabilitatea generală.
Succesul operațiunilor în această afacere se bazează pe o piață de chiriași.
Cu siguranță, oamenii se duc acolo unde sunt locuri de muncă. Dar ei migrează și în locuri care au o anumită personalitate sau experiență de viață integrată în acea zonă sau în acel cartier. Acesta este un concept oarecum vag, știu, așa că este mai simplu să ne folosim de exemple.
Eu am m-am mutat până acum de 11 ori și pot să îți descriu o anumită personalitate aferentă unei anumit segment, de exemplu.
Unul dintre locurile în care am stat este un complex rezidențial în nordul Bucureștiului, de cca 200 de apartamente de 3 și 4 camere, destinat tinerelor familii. Regimul de înălțime este de P+2+M, apartamentele de la mansardă având terase de 50 mp iar cele de la parter, grădină. Dispunerea rectangulară a blocurilor a făcut posibilă construirea a două piscine în imensul parc din mijloc, o sală de fitness și o sală de evenimente. Atmosfera este de vacanță permanentă, toate terasele (de cca 20 mp pătrați, dotate cu barbecue) erau orientate spre parc, toată lumea se cunoștea cu toată lumea, erau în permanență petreceri organizate, iar în cazul puțin probabil în care nu era vreo petrecere, sigur cel puțin un cuplu de la mansardă, făcea un grătar și muzica (de calitate) se auzea într-un tempo acceptabil.
Foarte mulți oameni își doresc să locuiască într-un astfel de complex, cu o astfel de personalitate sau, mai bine zis, cu o asemenea experiență de viață. Un asemenea complex are reputația de a fi în permanență în vogă, avangardist, cool. Cu un vibe fresh și aparte. Cobori din bloc și intri direct pe plaja frumos tunsă din iarbă, la piscină.
Achiziționezi o astfel de proprietate de investiții și nu ar trebui să spui prea multe. O mulțime de oameni sunt atrași de acest stil de viață, de personalitatea unui astfel de complex, de ce înseamnă să trăiești într-o asemenea comunitate.
Aveam niște vecini care se mutaseră din Snagov și ne-au spus că viața lor s-a schimbat incredibil. Copiii pleacă dimineața din casă, intră seara. Sunt liberi, fericiți, au prieteni. Au căpătat încredere în ei.
Compară acum cu o casă sau un apartament într-un bloc vechi sau într-o casă pe o stradă îndepărtată de la trafic, într-o zonă periurbană unde, o dată ce ai ajuns acasă, nu prea ai ce să faci.
Vei înțelege de ce în primul caz, nici nu apuci să vezi vreun anunț vreodată pe piață, nici de vânzare, nici de închiriere, în timp ce în al doilea caz, portalurile abundă de oferte, care mai de care cu perioade de staționare mai mari.
În primul caz, cartierul are personalitate. Nu și în al doilea caz.
În zonele cu personalitate, oamenii vin singuri să locuiască. În al doilea caz, chiar dacă este un loc frumos de locuit și chiar un loc minunat pentru familii, nu există nimic special care să atragă oamenii din segmentul dorit de tine. Sunt sigură că nici măcar nu ți-ai pus problema în acest fel în ce privește imobiliarele sau poate chiar nu ai auzit niciodată de această abordare.
Dar da, imobiliarele au personalitate!
Gândește-te la astfel de zone în orașul în care locuiești, mai ales dacă este un oraș mare. Cu siguranță poți identifica o mulțime de proiecte în dezvoltare, un complex sportiv în vecinătate, centre comerciale peste tot pe unde te întorci, parcuri și diverse alte facilități.
Eventual un centru universitar foarte aproape, efervescent din punct de vedere cultural și artistic.
Înțelegi acum conceptul de personalitate și de experiență de viață imobiliară?
Locurile care au o identitate clar definită ca și personalitate atrag aproape la fel de puternic
oamenii ca și locurile de muncă bine plătite.
Atracția clădirilor fermecătoare din zonele sau orașele care nu au locuri de muncă și o personalitate solidă au tentat chiar și pe cei mai buni dintre noi, inclusiv pe mine.
Dar nu te lăsa prinsă în cursă!
Clădirile fermecătoare din orașele cu mulți oameni rămân fermecătoare și după vânzare. Și devin și mai fermecătoare când te aștepți să facă bani și nu fac. Adică fac, dar doar cheltuieli, nu venituri. Bine, cu excepția cazului în care nu ești vreun parior călit prin Vegas care încearcă mereu să câștige la cazino, eu zic mai bine să stai departe de piețele și segmentele care nu atrag oameni, oricât de fermecătoare sunt. Dacă vrei să îți crești veniturile și profitul, nu cheltuielile.
Acum că știi câteva dintre motivele pentru care piețele atrag oamenii, va trebui să
să știi cum să cuantifici populația din zona în care vrei să investești.
Ei, aici ar fi un moment ideal să ai un profesionist cu care să vorbești.
Vorbește cu el, vorbește cu primarul orașului sau al localității de interes, vizitează site-urile lor, stabilește întâlniri cu persoanele implicate. Ești contribuabil, le plătești salariile, ești clientul lor. Ai tot dreptul să obții aceste informații de interes.
Ai nevoie să poți face proiecții realiste cu privire la evoluția populației. Dacă primești niște cifre de te iei cu mâinile de cap, cere detalii și cere-le să detalieze factorii care, în opinia lor, contribuie la scenariile mai mult sau mai puțin trăsnite de creștere.
Dacă vreuna dintre surse estimează că populația va scădea, acesta este un semn rău. Dar, cel puțin, să fie corectă. Întotdeauna caută indicatori reali de la oameni reali care lucrează cu aceste cifre. Ei spun lucrurilor pe nume.
În plus față de ocuparea forței de muncă și de personalitatea orașului și a zonei care te interesează, iată și alți factori care te pot ajuta:
– Autostrăzi noi sau extinderi de autostrăzi
Acestea creează noi modele de trafic și transformă zone care păreau cândva foarte îndepărtate în locuri care par dintr-o dată apropiate. Dacă un nou proiect de autostradă este programat în apropierea acelei case unifamiliale situată foarte departe de asfalt, despre care am vorbit mai devreme, s-ar putea să nu fie o oportunitate de investiție atât de rea până la urmă.
– Comunități planificate
Aceste proiecte rezidențiale mari combină casa și locul de muncă și cu ele atrag o mulțime de oameni. Comunitățile noi, în special, sunt de obicei susținute de campanii publicitare de mare valoare, iar cele mai vechi, devin știrile de ieri.
– Stadioane și arene sportive noi
Atât de des, centrul reamenajării urbane este un stadion sportiv sau un complex de facilități sportive. Ele aduc zeci de mii de oameni într-o zonă și deschid tot felul de oportunități pentru investiții imobiliare. Stadioane, patinoare, centre importante de welness, parcuri etc sunt dintre cele mai importante proiecte care facilitează construcția de comunități.
– Școli, licee, universități
Instituțiile de învățământ au fost dintotdeauna motoare de atragere a populației, deoarece, prin natura activității lor, aduc un flux constant de studenți, cadre didactice și întreprinderi de sprijin într-o zonă. Nu de puține ori o să vezi un complex rezidențial premium apărut la o distanță de mers pe jos de o școală importantă sau de vreo universitate.
Ani de zile în Timișoara, reperul imobiliar al orașului a fost Iulius Mall. Acum a devenit o celebră școală britanică.
– Zone de reamenajare și extindere
Este cazul, spre exemplu, a extinderii proiectului Iulius Mall Timișoara – un caz excelent de zonă de reamenajare. Locațiile centrale ideale, bunăvoința comunității și aura de “coolness” – adesea asociate cu reamenajarea – fac din aceste tipuri de proiecte un magnet pentru populație. Oamenii iubesc factorul ‘wow’ asociat cu poveștile de dinainte și de după.
– Cazinouri
Cazinourile aduc cu ele masele care în fiecare weekend și multe nopți de săptămână vor să-și încerce norocul și să câștige bani mulți. Se spune că, în goana după aur din 1849, cei care au făcut bani au fost cei care au găzduit minerii și au vândut toporiștile. Același lucru este valabil și aici, cu excepția faptului că cei care joacă la cazinoruri sunt minerii din zilele noastre. Ai înțeles morala: Nu fii miner. Găzduiește minerii!
– Aeroporturile regionale
Aeroportul este un exemplu excelent pentru a arăta cât de valoroase pot fi proprietățile imobiliare din jurul aeroporturilor. Proiectele rezidențiale sunt de obicei paradisuri rezidențiale pentru întreprinderile mici și un adevărat motor al comunităților de închiriere și al locuințelor unifamiliale din zonă.
O autostradă nou-nouță care leagă aeroportul de restul zonei metropolitane dintr-un oraș, nu e nici ea de lepădat.
– Relocări de companii
Când o companie mare pleacă dintr-un oraș, dispar mii de locuri de muncă. Rău pentru orașul din care pleacă, excelent pentru orașul de destinație. Relocările corporatiste sunt stimulente instantanee pentru populație.
– Evenimente majore
Timișoara – Capitală Europeană 2023 poate conduce la reamenajări urbanistice în special ale centrului orașului, iar moștenirea unui astfel de eveniment poate rămâne o atracție turistică pe zeci de ani mai târziu.
Jocurile Olimpice au, de asemenea, un mod de a transforma comunitățile, așa cum au făcut-o Jocurile din toate marile orașe unde au fost organizate. Chiar și evenimentele sportive anuale de mai mică anvergură pot revitaliza complet un oraș sau o zonă prin injecții uriașe de bani.
Sunt Diana Ignat, fondatoarea Programului Real Women Love Real Money. În calitate de mamă, antreprenor, proprietar de imobile și investitor, sunt extrem de fericită să împărtășesc aceste cunoștințe cu tine. Programul Real Women Love Real Money are la bază conceptul Mai Puțin Înseamnă Mai Mult și este construit ca suport pentru toate femeile ambițioase și ocupate care doresc să creeze abundență de durată. Programul îmbină o consiliere financiară sistemică, pornind de la obiective personale și culminând cu obținerea de venituri pasive. Creezi astfel spațiu pentru a te putea dedica cu adevărat lucrurilor importante pentru tine.
Featured Post