“I’m gonna make him an offer he can’t refuse.”
“I’m gonna make him an offer he can’t refuse.”
Nu-i așa că atunci când vinzi o casă, vrei să o faci la un preț cât mai mare?
Nu-i așa că atunci când achiziționezi o casă, vrei să o faci la un preț cât mai mic?
Nu-i așa că atunci când închiriezi o casă, vrei să încasezi chiria maximă?
Cu alte cuvinte îți dorești “să faci o ofertă pe care nu o poate refuza”, vorba lui Vito Corleone din celebrul film “Nașul”.
Dar, a-propos, dacă l-ai văzut, știi de ce nu poți uita filmul “Nașul”?
Pentru că este o carte de ficțiune și pentru că mintea umană este condiționată să rețină povești și intrigi.
Dar de nu nu-ți aduci aminte nicio iotă din “Economia de afaceri” pe care ai învățat-o la facultate și te frustrezi așa ca mine atunci când ești nevoită să revii asupra unor cărți, concepte și principii pe care le-ai învățat în trecut și părea că le stăpânești destul de bine?
Pentru că o carte de non-ficțiune precum “Economia de afaceri” n-are nicio treabă cu povești de amor, intrigi, trădări, urzeli, crime și alte minunății siciliene sau nu, de genul.
Este motivul (al naibii de frustrant, nu frustrant) pentru care este atât de dificil să reținem ceva dintr-o carte de non-ficțiune.
Mulți specialiști recomandă aducerea ideea centrale a cărții încă din titlu tocmai pentru a da o șansă în plus acelei cărți de non ficțiune (care, de altfel, poate să aibă un conținut mult mai valoros sau oricum, mult mai util decât chiar “Romeo și Julieta”).
Exemple ar fi “Agentul Imobiliar Milionar” a lui Gary Keller sau “Călugărul care și-a vândut Ferrari-ul” a lui Robin Sharma.
Cartea lui G. Keller nu are nici cea mai mică legătură cu agenții imobiliari care devin milionari rapid și ușor, așa cum ai crede după titlu. Iar dacă crezi că o duci mai bine într-un Ferrari decât într-un Duster, s-ar putea să te surprindă destul de neplăcut fabula spirituală prin care Robin îți propune să te descoperi pe tine, să îți descoperi chemarea și ajungi să apreciezi timpul, de exemplu ca fiind o resursă mult mai prețioasă decât un Ferrari. Chiar dacă Ferrari-ul se insinuează și el în titlu.
Dar vorba autorilor, dacă ar fi intitulat cărțile “Agenții imobiliari muncesc enorm de mult pentru a deveni milionari” sau “Un avocat de succes își vinde Ferrari-ul pentru a fi fericit”, le-ar mai fi cumpărat cineva cartea?
Câteva lucruri pe care eu le fac pentru a mă asigura că rețin cât mai mult din ceea ce citesc și m-aș bucura să-ți fie și ție de folos:
Citesc cu atenție și iau notițe. Da, subliniez (direct pe carte, spre disperarea lui fii-mea) conceptele /ideile importante. Acum, aproape toate cărțile au la final câteva file albe destinate acestui scop, dar eu subliniez direct la locul faptei (pe filele albe de final îmi trec doar ideile principale).
Discută ideile centrale ale acestor cărți cu oameni care gândesc la fel ca tine și a căror opinie o prețuiești, oameni care au citit cartea respectivă și care știi că îți pot da un feeback util și constructiv.
Cuvântul scris este greu de reținut în comparație cu imaginile sau cu un conținut video. Există cărți de non-ficțiune care au la bază filme sau documentare. Majoritatea le poți găsi pe youtube sau pe net.
Dar nu te amăgi că o să înțelegi prea mult din ele dacă o să citești direct rezumatul de 15 minute. Că de reținut, ai văzut cât reținem.
Poți citi recenzii ale cărților importante. Aproape toate au astfel de recenzii pe Amazon, de pildă. Unele recenzii sunt suficient de amănunțite pentru a-ți reaminti punctele pertinente.
În plus, unele cărți care mi se par efectiv foarte importante pentru meseria mea și care mi-au plăcut foarte mult, le recitesc cu plăcere, de la cap la coadă. Este cazul “Gândire rapidă, gândire lentă” pe care o recitesc în întregime și/ sau mă întorc la ea cu mare plăcere.
… Dar să revenim la informațiile imobiliare.
Am povestit deja de multe concepte legate de acest domeniu: piață imobiliară, piața vânzătorului și a cumpărătorului, analiză de piață, cerere și ofertă imobiliară, preț de listă, preț de vânzare și câte și mai câte.
Care ți se par importante? Pe care le vei uita și pe care le le reține? Care crezi că e ideea centrală?
Dacă nu lucrezi în imobiliare și folosești acele concepte și noțiuni în fiecare zi, nu te aștepta ca doar citindu-le o dată să îți schimbe rata de înțelegere și să ieși din tipar. Mai mult, nu te aștepta ca după o singură lectură să devii investitor imobiliar de anvergură. Mai ales dacă nu ai deloc experiență practică.
Orice înțelegere a unor noțiuni noi are nevoie de timp să se așeze, să se integreze înainte de a fi aplicate. Altfel, nici n-ai terminat bine de citit, și le-ai și uitat.
Dar dacă ar fi să reții un singur lucru dintre toate conceptele imobiliare, atunci acela este să stăpânești procesul despre care urmează să-ți povestesc în continuare.
Dacă vei face acest lucru viața ta ca investitor imobiliar va fi mult mai ușoară și mai abundentă.
Infinit mai ușoară și mai abundentă. Pentru că o să-ți spun un secret.
Succesul în investițiile imobiliare este rezultatul pregătirii tale.
Cu siguranță știi acest lucru, indiferent de profesia ta. Fie că ești arhitect, om de afaceri, medic, profesor, hair stylist sau avocat.
Succesul tău în orice decizi să întreprinzi este rezultatul pregătirii tale în acel domeniu.
Doar așa vei putea să faci o ofertă pe care nimeni nu o poate refuza, vorba lui Vito Corleone.
“I’m gonna make him an offer he can’t refuse.”
Și, idem, poți recunoaște o ofertă proastă pe care trebuie să o refuzi.
Asemenea lui Marlon Brando aduci în scenă legendara bravadă a omului care știe exact ce se va întâmpla și care nu va accepta niciodată un refuz ca răspuns.
Așadar, să trecem la proces.
Indiferent de cât de pregătită ești, trebui să știi că poți produce un dezastru în câteva secunde dacă nu știi să deosebești un diamant de un ciob de sticlă.
De atâta timp este necesar să-ți pui semnătura pe ultima pagină a unui contract imobiliar prost. De câteva secunde.
Ți se pare că sună înfricoșător?
De multe ori credem să există o zonă gri care separă un deal bun de unul prost.
Dar din păcate, în cazul investițiilor imobiliare nu se aplică acest lucru.
O tranzacție imobiliară, fie că este achiziție pentru uzul personal, fie că este o investiție, este fie bună, fie proastă.
Vestea bună este că o investiție imobiliară proastă este ușor de definit. Este o investiție în care cifrele pur și simplu nu funcționează.
Cu alte cuvinte, este proastă atunci când venitul estimat al fluxului de numerar minus cheltuielile totale este egal cu un număr scăzut sau negativ.
În investițiile bune, cifrele funcționează.
În investițiile proaste, cifrele nu funcționează.
Pare acest lucru extrem de evident? Bineînțeles că da. Dar ai fi surprinsă de câte ori investitorii ignoră pur și simplu acest adevăr simplu.
Ei achiziționează proprietăți pe baza prețului cerut de vânzător, sau pe baza unui preț apropiat de acesta, în loc de performanța operațională a proprietății.
Iată 3 principii de investiții imobiliare pe care e bine să le înveți pe de rost:
Prețul cerut de vânzător este irelevant
Tu determini valoarea proprietății iar aceasta devine oferta ta
Valoarea proprietății se bazează pe fluxul de numerar actual al proprietății
Aceste 3 principii sunt fundamentul pe care orice investitor imobiliar de succes și-a clădit portofoliul său de proprietăți care îi produc fluxuri de numerar consistente.
În numărul următor ar Newsletter-ului Imobiliar de lunea dimineața, vom povesti de cele 5 principii de formare a unui Sistem de Evaluare a Proprietăților pe care este bine să le cunoști dacă îți dorești să investești în imobiliare în cele mai bune condiții pentru tine. Informațiile sutn tot la fel de utile (poate chiar mai utile) și în cazul în care dorești să achiziționezi o locuință proprie.
Sunt Diana Ignat, fondatoarea Programului Real Women Love Real Money. În calitate de mamă, antreprenor, proprietar de imobile și investitor, sunt extrem de fericită să împărtășesc aceste cunoștințe cu tine. Programul Real Women Love Real Money are la bază conceptul Mai Puțin Înseamnă Mai Mult și este construit ca suport pentru toate femeile ambițioase și ocupate care doresc să creeze abundență de durată. Programul îmbină o consiliere financiară sistemică, pornind de la obiective personale și culminând cu obținerea de venituri pasive. Creezi astfel spațiu pentru a te putea dedica cu adevărat lucrurilor importante pentru tine.
Featured Post